Як українці слухали радіо наприкінці 2018 року?

05.03.2019 09:45

Міжгалузеве індустріальне об’єднання «Радіокомітет» оприлюднило дані четвертої хвилі дослідження радіослухання за 2018 рік в містах України з населенням понад 50 тисяч осіб. Здійснює його компанія «Kantar TNS в Україні».

Опитування тривало з 1 жовтня по 9 грудня 2018 року. Участь у ньому взяли мешканці України з міст із населенням 50 тис+, у віці від 12 до 65 років. Вибірка склала 10 240 респондентів.

За показниками рейтингу та охоплення трійка лідерів виглядає так – Хіт FM, Люкс FM, «Радіо П’ятниця».  Як і у минулій хвилі, у п’ятірці найпопулярніших радіостанцій країни – «Русское радио Украина»  та радіо «Шансон».  У порівняні з минулою хвилею в десятку радіостанцій за показником рейтингу повернулося «Наше радіо».

«2018 рік був успішним як для Люкс ФМ, так і для ринку радіо в цілому. Дефіцит інвентаря на телебаченні та в зовнішній рекламі привів на радіо чимало нових рекламодавців, які відчули ефективність радіо як частини медіа-спліта. Тому 2019 рік вважаю роком нових можливостей для радіо, яке, на мою думку, є найбільш недооціненим медіа В Україні. Однак, для реалізації потенціалу необхідна консолідація ринку для того, щоб запропонувати рекламодавцям ефективні рішення для їх комунікаційних стратегій»,–  коментує Маркіян Проців, директор з маркетингу та продажів  ТРК «Люкс».

Радіослухання 2018

 

Традиційно радіо більше слухають чоловіки (54%). «Раз в день та частіше» вони користуються інтернетом (85%). Практично половина опитаних (49%) отримують зарплату від 7000 і вище, більшість  з них (61%) вважають свій дохід середнім та високим. Слухають радіо переважно особи із закінченою вищою освітою (52%), більшість із них одружена (64%).

«Радіо – одне із трьох медіа, яке стабільно демонструє найвище охоплення аудиторії при найнижчій вартості контакту. Незначне падіння, яке ми бачимо у четвертій хвилі дослідження за 2018 рік, порівняно з попередньою хвилею, пов’язано із звичайною сезонністю радіослухання – зимою радіо слухають менше. Список лідерів ринку – ТОП-10 радіостанцій залишається стабільним. При цьому, станції із ТОП-10 входять у різні радіохолдинги, що символізує та підтримує здорову конкуренцію та відсутність монопольного чи дуопольного тиску на ринку, – коментує Лариса Булатова, директор «Радіо Експерт». – Незначно аудиторія починає перетікати в слухання інтернет-радіо. Для відслідковування таких тенденцій Радіокомітет регулярно уточнює питання в анкеті дослідження, при дотриманні єдиної бази, спадковості та відповідності даних. В цілому ситуація оптимістична і ми впевнено дивимося у майбутнє».

Радіослухання 2018

«Ми підтримуємо колег у тому плані, що на сьогодні радіо має дуже хороші позиції на ринку, оскільки серйозно розширює свої комунікаційні можливості завдяки створенню  інтернет-каналів та вдосконаленню контенту, – розповідає Оксана Шавель, маркетинг-директор TAVR Media. – Гнучкість та оперативність радіо плюс розширення аудиторії завдяки інтернет-мовленню  – це однозначно початок нової ери, яку TAVR Media  розглядає уже не просто як радіо, а як глобальна трансформація в  поняття "аудіо". В пріоритеті сьогодні контент і ще раз контент, способів доставки якого у нас стає все більше. Тому прогнози в нас цілком оптимістичні».

 Дослідження RadioResearch проводиться компанією «Kantar TNS в Україні» методом комп'ютеризованого телефонного опитування слухання за вчорашній день Day after recall CATI (DAR CATI) на замовлення міжгалузевого індустріального об'єднання «Радіокомітет». Опитування проводиться серед населення міст України чисельністю 50 тисяч і більше, у віці 12-65 років. Дані поточної хвилі дослідження охоплюють період з 1.10 по 09.12 2018 року. Вибірка становила 10 240 респондентів.

Прес-служба Радіокомітету

map
Україна, Київ, 01024,
вул. Гетьмана Павла Скоропадського, 3А